Facebook LayoutsFacebook LayoutsFacebook LayoutsFacebook LayoutsFacebook LayoutsFacebook LayoutsFacebook LayoutsFacebook LayoutsFacebook LayoutsFacebook LayoutsFacebook LayoutsFacebook LayoutsFacebook LayoutsFacebook Layouts



Make Facebook Glitter Words />

La haulawala quwwata illa billa hil aliyyil azim...Knowing Is Not Enough, We must Apply & finally, Willing Is Not Enough,We Must Do..

Lirik Lagu (13) Resepi (3) si cilik (20) TINTA HATI (37) utama (24)

Followers

Monday, March 15, 2010

Tongkat Ajaib



>Malam tu aku tak boleh tidur.Abang takde kat rumah...kerja.Kak long asyik menangis je.Petang tadi kak long terhincut-hincut sewaktu berjalan.Bila aku tanya kaklong cakap sakit kaki.Aku tanya lagi,kenapa?kaklong diam aje...
Rupanya petang tadi dia main melompat dari pokok.Apalagi terseliuh la kakinya.Aduhai...terpaksa la aku berjaga malam tu ,sapu ubat dan urut2 kaki kaklong.
Itulah nakal sangat!Dah cakap jangan main macam tu...aku membebel la...
Dah tengah malam mana la aku nak cari tukang urut.Dahlah abang takde.Kesian kaklong asyik menangis je sampaikan aku pun nangis sama...sakitnya dia.Kalau petang tadi kaklong bagitau kan bagus...malam tu jugak aku kendong kaklong untuk pergi ke tandas sebab dia tak boleh berjalan langsung.
Pagi esoknya aku dan suami pergi cheneh untuk berubat kaki kaklong.Mujur tak patah.Pakcik yang berurut tu masukkan sendi yang terkeluar.Sampai 4 sendi jari terkehel.Meraunglah kaklong bila kena urut.Apa taknya urat dah masuk angin!
Alhamdulillah sendi dah ok tapi kaklong still takleh jalan lagi.Jadi terciptalah tongkat ajaib tu menerusi kreativiti abahnya..comel tongkat untuk kaklong...
hampir 2 minggu berlalu,kaklong pun dah tak perlukan tongkat lagi.Syukur pada Allah.
Tapi kaklong memang tak reti serik...dah baik,panjat lagi!!
Hai...apa nak dikata...aktif dan lasaklah katakan..........Kalau terhincut lagi,tongkatkan ada!!!

No comments:

Daisypath Anniversary tickers

.

Thank You
Egic’98