Facebook LayoutsFacebook LayoutsFacebook LayoutsFacebook LayoutsFacebook LayoutsFacebook LayoutsFacebook LayoutsFacebook LayoutsFacebook LayoutsFacebook LayoutsFacebook LayoutsFacebook LayoutsFacebook LayoutsFacebook Layouts

Make Facebook Glitter Words />

La haulawala quwwata illa billa hil aliyyil azim...Knowing Is Not Enough, We must Apply & finally, Willing Is Not Enough,We Must Do..

Lirik Lagu (13) Resepi (3) si cilik (20) TINTA HATI (37) utama (24)

Followers

Saturday, May 1, 2010

Memancing

Minggu ini hubby cuti......percutian yang sangat menyeronokkan.
kami sekeluarga menghabiskan masa bersama dengan memancing.Pada hari
kedua hubby cuti kami ke Pantai Kemasik.Waktu kami tiba air masih
pasang dan ombak besar.Sebenarnya dah lama kami sekeluarga tidak ke Kemasik.Entah kenapa pada hari itu hubby tiba-tiba teringin nak memancing dan mandi-manda kat sana.Kebetulan kami sampai ombak masih besar dan pantainya agak curam.
Kasihan anak-anak tak dapat mandi pantai.Cuma mandi air yang bertakung dalam batu besar yang ada kat situ.Aku dan hubby pula asyik memancing.
Tapi nasib tak menyebelahi kami...umpan habis tapi seekor ikan pun tak dapat...hehehe....takde rezeki....Namun anak-anak tetap seronok kerana walaupun tak dapat mandi pantai,tapi setelah itu dapat main di taman permainan yang disediakan kat situ.Setelah hari beransur petang,
kami pun pulang.

Keesokkan harinya,sekali lagi kami ke Kemasik.Nak lepaskan
geram semalam...
Tapi kali ini kaklong tak turut serta kerana bersekolah.Malangnya angah masih tak dapat mandi pantai kerana air masih dalam dan ombak besar.
Aku dan hubby pula mula melontarkan joran kami.Namun tak sampai 2 jam kami
putuskan untuk berpindah ke tempat lain memandangkan ombak yang besar
arus yang kuat sehingga seringkali kail tersangkut di celah batu-batu yang ada.
Kami kemaskan peralatan dan berpindah tempat di Bakau Tinggi kemaman.
Sewaktu kami sampai di Bakau Tinggi air beransur surut.Dan jangkaanku,kalau air surut mesti tak seronok memancing...memandangkan
aktiviti memancing kami yang lepas
pun macam tu juga.Dan jangkaan aku memang tepat.
Dah lah umpan habis,ikan tak
dapat...kail selalu tersangkut dan kadang-kadang putus!hehhee...
Itulah lumrah bagi kaki pancing..............Apapun kami masih seronok
kerana
dapat meluangkan masa bersama-sama melakukan aktiviti yang kami gemari.
Petang itu kami balik dengan tangan kosong tapi hati penuh bahagia.

Keseronokkan memancing tak berhenti setakat itu sahaja.Meskipun dah 2 hari memancing tapi tak berhasil,tapi aku dan hubby masih enjoy dan masih mahu meneruskan aktiviti kami.Pada kali ini pula kami mencuba nasib memancing di Esplanade Kuantan.Waktu malam sememangnya ramai orang memancing di
ini.

Suasana memancing disini memang tenang.Kebetulan pula malam itu cuaca
cerah,bulan bersinar terang dan bintang-bintang jelas kelihatan.
Kira romantik la kami memancing pada malam tu....kaklong pula tak ikut,
tidur kat rumah dan angah pula tidur lena dalam kereta....takde gangguan kami memadu kasih malam tu...hehehe.........

Berbalik kepada kisah memancing tadi,harapan kami mestilah
nak dapat ikan namun harapan tinggal harapan.Rupanya kali ini lebih
malang lagi.
Dahlah umpan habis,joran pula sangkut setiap kali baling.....
Dahlah sangkut,mata kail hilang dengan batu ladung sekali!!!.
Aku tergelak jelaa......apa lagi nak dikata.

Malam itu kami pulang awal...sebabnya,peralatan dah habis!!
Semuanya
berkubur di dasar sungai kuantan...
hahhaa.........tanpa berlengah kami balik rumah dan tidur..........