Facebook LayoutsFacebook LayoutsFacebook LayoutsFacebook LayoutsFacebook LayoutsFacebook LayoutsFacebook LayoutsFacebook LayoutsFacebook LayoutsFacebook LayoutsFacebook LayoutsFacebook LayoutsFacebook LayoutsFacebook Layouts



Make Facebook Glitter Words />

La haulawala quwwata illa billa hil aliyyil azim...Knowing Is Not Enough, We must Apply & finally, Willing Is Not Enough,We Must Do..

Lirik Lagu (13) Resepi (3) si cilik (20) TINTA HATI (37) utama (24)

Followers

Monday, March 15, 2010

Kisah kambing

Di suatu pagi yang suam-suam kuku,aku teringatkan pokok2 kat luar rumah yang seharian semalam tidak aku siram.Lantas aku keluar dan menghala ke pili air.
Mataku terlihat ada butir-butir berwarna hitam berhampiran dengan pili.Alamak!macam kenal je.......
Lalu aku menjejaki dan terkelih olehku kesan tapak kaki ada 4 tompok betul2 dalam perkarangan pokok pegaga yang ku tanam.Memang sah!Kambing dah masuk pagar......
Alahai.....
Aku pun start la 'menge-cek' kot-kot la ada pokok yang di makannya.Aku tengok kangkung kegemarannya,still ada.Lantas aku beralih pada pokok ros kesayanganku...mujur tak terusik.
Aku hairan.Selalunya kalau kambing masuk pagar,mesti ada je yang diratahnya.Malas nak pikir lagi,maka aku pun memulakan rutinku pagi tu...siram pokok.Satu persatu aku siram dan..........
maka persoalanku terjawab!Habis!!!
Pohon yang aku semai sekian lama.....aku bajai dengan penuh manja...huhu.....
Apalah kambing nih!Pandai ia memilih.Mesti kambing tu pun tau yang pokok tu jarang dijumpanya kat sini.
Kecohlah satu kampung kambing tu bercerita pada kengkawan dia.......mana taknye.....dapat makan POKOK ANGGGUR!!
Hampeh punye kambing.........
(Gambar pokok anggur yang dah setinggi lutut aku tak dapat aku rakamkan sebab takde papepun yang kambing tu tinggal..mesti bangga gile kambing tukan?)

No comments:

Daisypath Anniversary tickers

.

Thank You
Egic’98