Facebook LayoutsFacebook LayoutsFacebook LayoutsFacebook LayoutsFacebook LayoutsFacebook LayoutsFacebook LayoutsFacebook LayoutsFacebook LayoutsFacebook LayoutsFacebook LayoutsFacebook LayoutsFacebook LayoutsFacebook Layouts



Make Facebook Glitter Words />

La haulawala quwwata illa billa hil aliyyil azim...Knowing Is Not Enough, We must Apply & finally, Willing Is Not Enough,We Must Do..

Lirik Lagu (13) Resepi (3) si cilik (20) TINTA HATI (37) utama (24)

Followers

Tuesday, May 11, 2010

memancing @ Sukida Resort

Seronoknya dapat memancing di Sukida Resort.Inilah kali pertama memancing kolam di sini.
Umpan yang digunakan pun tak sama seperti memancing di pantai dan sungai.Pada mulanya aku dan hubby terasa janggal tapi memandangkan adik aku yang dah biasa gunakan umpan yang sama,kami ikutkan saja.Alhamdulillah,tuah joran baru aku agaknya...tak begitu lama menunggu...umpan dah mengena.Seronok bukan kepalang sebab aku yang first dapat ikan!!
Inilah ikan Pacu yang aku dapat tapi orang lain yang tolong pegang sebab aku geli pegang ikan hidup..hehhe...Selang beberapa ketika aku dapat ikan buat kedua kalinya sebagaimana gambar diatas...itulah ikan Lampam seberat 1 setengah kilo...fuh!Boleh tahan...Menariknya berkenaan memancing kat Resort ini,dapat saja ikan terus boleh upahkan pekerja Resort ini untuk masakkan ikan yang telah di pancing.Seronokkan?Apalagi.....terus saja kami minta digoreng berlada ikan Lampam tadi..Sangat sedap!!langsung tak hanyir dan payau.Semuanya makan dengan begitu berselera. Bakal adik ipar aku pun dapat pancing ikan talapia tapi taklah seberat ikan aku tadi.Ikan Talapia itupun digoreng berlada.

Najihah pun bukan main seronok sebab di sini ada seekor kucing yang gemuk dan sangat besar lagi hensem yang bernama Gemang...Sibuk mengiau dan 'mengecek' ikan dengan kami.
Hari yang memuaskan dan semuanya berseronok meskipun hanya aku seorang yang dapat 2 ekor ikan besar!!!hehehhee................

No comments:

Daisypath Anniversary tickers

.

Thank You
Egic’98