Facebook LayoutsFacebook LayoutsFacebook LayoutsFacebook LayoutsFacebook LayoutsFacebook LayoutsFacebook LayoutsFacebook LayoutsFacebook LayoutsFacebook LayoutsFacebook LayoutsFacebook LayoutsFacebook LayoutsFacebook Layouts



Make Facebook Glitter Words />

La haulawala quwwata illa billa hil aliyyil azim...Knowing Is Not Enough, We must Apply & finally, Willing Is Not Enough,We Must Do..

Lirik Lagu (13) Resepi (3) si cilik (20) TINTA HATI (37) utama (24)

Followers

Monday, January 24, 2011

Detik sukar kembali...

Lumrahnya dalam alam rumahtangga dan kehidupan....detik sukar datang tanpa pernah kita duga.Kerana itu kita mesti harus bersedia dari segi mental mahupun fizikal.
Kini kehidupan kembali bergolak.....malaysia ni kaya raya sepatutnya...tp atas sebab memiliki kerajaan yang rakus dan zalim,rakyat menjadi mangsa.Sesuai la dengan slogan kerajaan 'rakyat di dahulukan'.Adoi...........yang terhimpitnya termasuklah aku sekeluarga.Dengan kenaikan harga barang mentah n petrol bebannya sangat dirasai.Berhempas pulas kini menambah pendapatan keluarga dengan modal untuk memulakan bisnes lagi.....yuran kak long lagi...hutang lagi.Wah...buntu camni.
Ternyata bukan aku saja yang merungut tapi hampir semua orang merasai tekanannya.Hati aku mula rasa risau.Kedai makan area kampung aku dah banyak yang tutup.Mampukah aku nanti?Ya Allah.....bantulah hambaMu ini.Tunjukkanlah jalan yang terbaik untuk kami sekeluarga.
Membuka restoran sendiri memang impian aku selama ini.Tapi kadang-kadang aku terfikir,bimbang dengan penilaian aku...mampukah aku membahagikan masa untuk duniaku,untuk akhiratku...untuk anak-anak.Bimbang andainya kepenatan lantas terabai semua tanggungjawab.Tapi aku harus memecahkan tembok kebuntuan kewangan kami.Aku harus memajukan hidup melawan dunia yang serba mementingkan wangringgit.Ya Allah...hanya Kamu yang kami sembah dan padaMu lah tempat meminta pertolongan...

No comments:

Daisypath Anniversary tickers

.

Thank You
Egic’98