Facebook LayoutsFacebook LayoutsFacebook LayoutsFacebook LayoutsFacebook LayoutsFacebook LayoutsFacebook LayoutsFacebook LayoutsFacebook LayoutsFacebook LayoutsFacebook LayoutsFacebook LayoutsFacebook LayoutsFacebook Layouts



Make Facebook Glitter Words />

La haulawala quwwata illa billa hil aliyyil azim...Knowing Is Not Enough, We must Apply & finally, Willing Is Not Enough,We Must Do..

Lirik Lagu (13) Resepi (3) si cilik (20) TINTA HATI (37) utama (24)

Followers

Tuesday, July 13, 2010

Family Day


Seharian semalam aku dan keluarga ke Dungun..destinasinya adalah taman rekreasi hutan lipur Chemerong yang terkenal dengan kejernihan dan keindahan air terjunnya.
Perjalanan yang memakan masa hampir 2jam tak dirasakan kerana keseronokan yang amat sangat.Maklumlah..dah lama tak berkumpul sekeluarga berkelah bersama dan lebih meriahnya apabila bertambahnya seorang lagi ahli baru dalam keluarga.
Kami berkonvoi 3 buah kereta.Di tengah perjalanan,anak abang aku Ghomidi muntah dalam kereta...terpaksalah kami berhenti sebentar.
Sesampainya di tapak perkelahan,yang lelaki bertungkus lumus mengumpul ranting2 kayu untuk dibuat unggun api manakala yang perempuan pula sibuk menyusun bekal makanan yang dibawa disamping melayan karenah anak2 yang nak mandi-manda.
Huby aku pula,sampai aje terus menyiang ikan yang baru kami beli tadi...fresh lagi..untuk dibakar.Belum selesai membakar ikan,hujan turun dalam kadar yang sederhana.
Selesai makan,semuanya turun berendam dalam air yang sedikit keruh kerana hujan.Ahmad Nejad seorang saja yang taknak berendam dalam air sejuk.Belum puas berendam,hujan mulai turun dengan lebatnya dan siren amaran dibunyikan.Apalagi ,semuanya bergegas naik ke tebing...bimbang tiba2 air menjadi semakin besar dan deras.
Aku pula sibuk melancarkan misi memancing bersama adik shu dan zafran.Hasilnya Zafran dapat pancing anak Tengas 3 ekor dan dah berjaya di bawa balik ke kolam depan rumah aku.
Selepas solat asar dan sesi fotografi sebagai kenang-kenangan,kami pun bertolak pulang.Setibanya kami di rumah azan maghrib berkumandang.
Alhamdulillah perjalanan kami lancar dan semuanya gembira.

1 comment:

iphud said...

wew... salam kenal visit me yah ke siniblogger indonesia dan Jakarta Bandung

Daisypath Anniversary tickers

.

Thank You
Egic’98