Facebook LayoutsFacebook LayoutsFacebook LayoutsFacebook LayoutsFacebook LayoutsFacebook LayoutsFacebook LayoutsFacebook LayoutsFacebook LayoutsFacebook LayoutsFacebook LayoutsFacebook LayoutsFacebook LayoutsFacebook Layouts



Make Facebook Glitter Words />

La haulawala quwwata illa billa hil aliyyil azim...Knowing Is Not Enough, We must Apply & finally, Willing Is Not Enough,We Must Do..

Lirik Lagu (13) Resepi (3) si cilik (20) TINTA HATI (37) utama (24)

Followers

Tuesday, February 8, 2011

aduhai angah...

    Sunyi + bosan keseorangan di kedai,tak semena-mena aku terkenangkan angah si cilik bermulut petah yang berada di rumah.Tenga buat apa agaknya dia?.
Tiba-tiba aku tersenyum sendirian tatkala terimbas peristiwa di suatu petang menjelang maghrib.
    Petang itu aku terjerit-jerit memanggil angah kat luar rumah yang comot bergelumang tanah supaya cepat balik mandi.Angah pula cukup susah nak mandi.Tapi pada hari itu angin bertiup sepoi-sepoi bahasa agaknya,angah cepat-cepat masuk mandi tanpa banyak soal.dai dalam bilik air terdengar angah mandi sambil bernyanyi-nyanyi.lama pulak angah mandi kali ni...
   Sedang aku sibuk di dapur,angah keluar dari bilik mandi sambil mengelap badan yang basah dan berlari kecil mendapatkan aku.

'ibu...tengok!cantik berkilat-kilat...bersih kuku angah..'sambil menunjukkan kuku kakinya kepada aku.
Wah...!memang bersih betul....aku pun pujilah..
'pandai angah,kalaulah hari-hari macam ni..'aku gosokkan kepala angah.

Angah bangga di puji..katanya,
'bersih sangat angah berus...'sambil membelek-belek kuku kakinya..
kemudian emnyambung kata-katanya..
'bersih sangat!angah berus guna berus gigi abah...'

mendengar saja kata-kata angah...aku apalagi terbahak-bahaklah aku ketawa!!

Agaknya,berapa kali angah pernah guna berus gigi untuk berus kaki???
Sejak tu aku akan pastikan berus gigi aku terselamat dari menjadi mangsa angah!!

3 comments:

mohd akmal said...

adoiiii!!!!

Anonymous said...

huhuhu...
pandai tol...
anal sape lah niey....

suiszakmal said...

anak ibu n abah dialah..(^_^)

Daisypath Anniversary tickers

.

Thank You
Egic’98