Facebook LayoutsFacebook LayoutsFacebook LayoutsFacebook LayoutsFacebook LayoutsFacebook LayoutsFacebook LayoutsFacebook LayoutsFacebook LayoutsFacebook LayoutsFacebook LayoutsFacebook LayoutsFacebook LayoutsFacebook Layouts



Make Facebook Glitter Words />

La haulawala quwwata illa billa hil aliyyil azim...Knowing Is Not Enough, We must Apply & finally, Willing Is Not Enough,We Must Do..

Lirik Lagu (13) Resepi (3) si cilik (20) TINTA HATI (37) utama (24)

Followers

Tuesday, October 26, 2010

Sakit mata


Tanggal 16 oktober 2010,doktor mengesahkan aku mengidap cornea ulcer.Bermula dengan sakit mata kemerahan biasa,sehinggalah bengkak dan menanah akhirnya aku di tahan di wad mata selama seminggu.
Alhamdulillah dikurniakan anak-anak yang tidak cerewet bila ibunya tiada di rumah,di samping memiliki seorang suami yang sangat prihatin serta penyayang.
Sepanjang berada di wad,suami tidak jemu menemani.Bermula hari pertama pada siangnya sehinggalah malam malah sudi tidur dilantai demi menemani aku.
Bersyukur juga kerana dikurniakan kedua ibubapa yang sudi menjaga anak-anakku di rumah.

Berada di hospital,aku ditempatkan di wad mata dalam sebuah bilik pengasingan kerana bimbang akan berlaku jangkitan dari luar.
Sakit mata yang aku anggap biasa rupanya begitu serius.Kata doktor mujurlah aku cepat ke hospital.Jikalau lambat kemungkinan aku akan kehilangan mata kananku malah mungkin akan kehilangan nyawa juga!.
Jangkitan sejenis kuman yang aku dah lupa namanya ini sangat cepat merebak,dalam tempoh 24jam kuman ini boleh merebak ke otak!!.Nauzubillah.....
Namun alhamdulillah,seminggu berada di hospital aku dibenarkan pulang walaupun belum sembuh sepenuhnya.
Aku terpaksa membuat jadual bg menitis ubat kedalam mata setiap 2jam sekali dan selang 3 hari akan ke hospital bagi membuat pemeriksaan susulan.
Berada di hospital begitu membosankan apatahlagi kerinduan terhadap rumah dan anak-anak yang sangat merentap jiwa.Tambahan lagi rindu juga akan aktiviti memancing yang hampir setiap hari aku lakukan bersama suami tercinta.
Sehinggakan pada hari aku dibenarkan pulang,sempat aku singgah di sungai tanjung api bagi melunaskan kerinduan!!

2 comments:

alqossamarmy said...

lain kali kalo rase sakit sket2 jgn amik mudah ye....pas ni beringat2 la..sian kat anak2 sian kat somi yg terchenntaa tuu..huhu

abe said...

alhamdulillah....skg dah beransur baik...jaga kesihatan tu...jgn dok mancing sangat...

Daisypath Anniversary tickers

.

Thank You
Egic’98